בשנות החמישים רוב עובדי יבמ העולמית היו אנשי חומרה ותוכנה . מרכז הכובד במכירות החברה היו מכירת מחשבים ותוכנות.
כתפיסת עולם רחבה המבינה את חשיבות שיתוף הפעולה עם האקדמיה, יזמה וסייעה החברה להקמת מחלקות ללימודי מדעי המחשב באוניברסיטאות ברחבי העולם. שיתוף פעולה שהוביל לחדשנות בפיתוח מוצרים.
היום יבמ פנתה לכיוונים שונים, למשל, באתר שלה מציעה יבמ תיאום מדוייק יותר בין השקעות בטכנולוגיות מידע ובין סדרי העדיפות העסקיים שימור הון, באמצעות המרת עלויות קבועות לעלויות משתנות, תוך ניצול מירבי של המשאבים והעלאת רמות הפריון. הצעה נוספת הינה שיפור הגמישות העסקית, והאצת התגובה לאתגרי השוק. למעשה יבמ עברה למתן פתרונות שירות.
כיום, מרבית עובדי יבמ העולמית עוסקים בשירות. למשל, בהודו מועסקים עשרות אלפי עובדי יבמ במתן פתרונות שירות.
המעבר ממיקוד בפיתוח מוצרי מחשב לפיתוח פתרונות של מתן שירות הוא סוד ההישרדות של יבמ. כאמור, מרכיב נוסף בתהליך ההצלחה הינו שיתוף הפעולה עם האקדמיה שכיום עבר אף הוא תפנית והוא מופנה להקמת מחלקות ללימוד הנדסה וניהול של מערכות שירות.
אימוץ תפיסה חדשנית והבנה של עולם משתנה זהו סוד ההצלחה של כל ארגון. כיום העולם מתמקד בשירות.
לקבלת עידכונים סמנו לייק בעמוד הפייסבוק שלי