אושר ושירות- מה הקשר?

 

דוח האושר העולמי הוא סיכום של מחקר עדכני על מצב האושר העולמי. הדוח הראשון פורסם בשנת 2012, והאחרון השנה. הסקר נבנה באמצעות מומחים מובילים בתחומים שונים כמו: כלכלה, פסיכולוגיה, ניתוח סקרים, סטטיסטיקה, בריאות, מדיניות ציבורית ועוד. היקף המחקר היה מאד רחב והוא נערך בלמעלה ממאה וחמישים מדינות. הדוח מתאר כיצד באמצעות מדדי קיום ורווחה ניתן  להעריך את התקדמותן של אומות בהתייחסות לאושר התושבים . למעשה, ניתן לראות  מגמה חדשה ברחבי העולם המתמקדת ברמת האושר ככלי השוואה בין מדיניות שונות לעומת השוואה כלכלית  בלבד.

המחקר כלל שישה משתנים מרכזיים, חלק מהמשתנים הינם כלכליים ואובייקטיביים וחלקם תוצאות סובייקטיביות שנמדדו באמצעות שאלונים.  המדדים הינם:

תמ״ג לנפש, תוחלת חיים בריאה ,רמת שחיתות, קיום של מישהו בחיינו שניתן  לסמוך עליו, החופש לבחור, והפרמטר האחרון הוא  קיום של נדיבות בחיינו.

לעיון  בממצאי הסקר

 World happiness report

 

תוצאות המחקר מציינות כי המדינות המובילות  במדד האושר הן: שווייץ, איסלנד, דנמרק, נורבגיה וקנדה. הנתון המפתיע הוא כי ישראל נמצאת במקום 11 במדד האושר העולמי.

בהסתכלות על מפת האושר העולמי המוצגת למטה ניתן לראות  כי אנחנו אי של אושר מול אוקיינוס של שכנים פחות מאושרים.

הנתון הוא מאד מפתיע מכיוון שאם נעקוב אחר התקשורת המקומית ואחר השיח ברשתות החברתיות הרושם הנוצר הוא כי תושבי ישראל הם ממש אומללים, בודאי שלא מאושרים ובטח שלא מאושרים ברמה בינלאומית.

המדדים שנבחרו בדוח מתכתבים באופן ישיר עם ניהול מערכות שירות. באם נבחן את המדדים האוביקטיביים, הפרמטר הראשון הינו התמ״ג לנפש. דהינו, שיפור בתמ״ג ישפר את מיקומה של ישראל במדד האושר העולמי. ומכאן ,  שיפור במצב הכלכלי ישפר את מדד האושר. ניתוח מהותי של בחינת מרכיבי התמ״ג לנפש בכל הכלכלות המובילות בעולם מוכיחה כי מרכיב השירות בתמ״ג  הוא למעלה מ70% ,דהינו, פיתוח ויזמות בתחום השירות יכול להגדיל את התמ״ג, ובכך לשפר את מדד האושר.

בבחינת המדדים האיכותיים ניתן לראות את מדד הנדיבות  שהקשר שלו לשירות הינו ברור. שיפור ברמת השירות בכל המגזרים במדינה  יכול בהחלט לתגבר את תחושת הנדיבות שמרגיש כל אחד מאיתנו ובכך יחול שיפור בתחושת האושר.

המסקנה הנובעת, מניתוח תוצאות דו"ח האושר העולמי, היא כי מהלכים משולבים של יוזמה ושיפור במערכות השירות יכולים לשדרג  את מיקומה של ישראל במדד האושר. לפיכך,  מערכות שירות הגונות ,יעילות ונדיבות  יגרמו לשיפור בתחושת האושר של כולנו.

הצטרפות לקבוצה ב LinkedIn 

לקבלת עידכונים סמנו לייק בעמוד הפייסבוק שלי

לפרטים על התוכנית להנדסה וניהול מערכות שירות

 

 

 

2 מחשבות על “אושר ושירות- מה הקשר?

  1. Alan Hartman

    I think you are confusing between the feeling of happiness and this so-called objective measure of happiness. Objectively, the Israelis are happy, but subjectively,they are not. The truest definition of the Israeli attitude that I know is "עושים חיים מקטרים״

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s