מהו מסלול הקידום של כל מהנדס?

מסלול הקידום הטבעי של מהנדס הוא ניהול. ניהול מתחיל בקבלת אחריות ניהולית על צוות מהנדסים ומפתחים, קבלת אחריות ניהולית על מחלקה, על אגף, ועל ארגון. מסלול שמקובל בארץ ובעולם. דוגמא ישראלית למסלול שכזה היא דני ימין מנכ"ל מיקרוסופט ישראל שהוא מהנדס , דוגמא עולמית בולטת היא טים קוק מנכ"ל אפל ומהנדס. כיוון התפתחות טבעי אחר הוא יזמות המובלת על ידי מהנדסים. הדוגמאות הישראליות הבולטות הם ד"ר יוסי ורדי היזם – הגורו של ההיטק שהרקע שלו הוא כמובן הנדסה. דוגמה נוספת לגאונות הנדסית ויזמות הוא מייסד חברת אורמת יהודה ברוניצקי .
מה מכשיר מהנדס להיות מנהל ויזם בנוסף לכישורים טבעיים? התשובה היא ידע אקדמי מתקדם המותאם למהנדסים, תוך הבנת צרכי השוק הנוכחיים והמשתנים.
כיום , יותר מתמיד, ארגונים מבינים כי הבידול העיקרי שניתן לעשות מול לקוחות הוא השירות, מכיוון, שאת המוצרים ניתן לחקות ולהעתיק. מתן שירות הוא מהארגון ללקוח וגם בתוך הארגון. למעשה , כל מהנדס נותן שירות ,וחשוב להבין כי פריצת דרך טכנולוגית ללא הבנת השוק ומערך השירות משמעותה כישלון.
כל מערך שירות הוא למעשה משולש המורכב מהמרכיבים הבאים : בראש ובראשונה הלקוח: טעמיו ציפיותיו ורצונותיו, לאחר מכן תשתיות המחשוב התומכות בשירות, ולא פחות חשוב אוסף התהליכים הניהוליים והתפעוליים המהווים את חוויית הלקוח. עיצוב ותכנון של מערכות שירות חייב להתייחס לכל שלושת המרכיבים. מתן פתרון רק לאחד המרכיבים יגרור תסכול בראש ובראשונה ללקוחות וכתוצאה מכך לארגון נותן השירות.
ההכשרה של מהנדס למתן פתרון שכזה ומכאן למסלול הקידום של כל מהנדס הוא תואר שני בהנדסה וניהול של מערכות שירות .

לפרטים נוספים ניתן להקיש כאן

הצטרפות לקבוצה ב LinkedIn

לקבלת עידכונים סמנו לייק בעמוד הפייסבוק שלי

לפרטים על התוכנית להנדסה וניהול מערכות שירות

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s