האם רק מחיר המילקי בברלין קובע

הרשת גועשת סביב הקריאה להגר לברלין כאשר מחירו האטרקטיבי של המילקי שם משמש אינדיקציה ליוקר המחירים ביחס לישראל.הקריאה להגר מתמקדת במחיר , זול יותר בגרמניה והמחיר הוא הקובע.

 


במקביל להלך הרוח הקודר ד״ר רויטר כתב מאמר מעניין ב Ynet. המאמר המציג כי מצבנו הכלכלי בישראל מעולם לא היה טוב יותר , כמעט בכל פרמטר שהוא.החל בשיפור במספר חדרים לנפש , דרך מספר כלי רכב לאלף איש ועד שיפור בחוב הממשלתי .הסתירה בין הדברים היא מאד חריפה , האם טוב לנו ? או רע לנו?

רעיון למחשבה על כיוון אחר מגיע מהשוואה לעולם העיסקי . בעולם זה, אחד מהמרכיבים המרכזים להצלחה הוא השירות. המתכון להצלחה בבניית מערכת שירות הוא משולש הכולל את המרכיבים:

הלקוחות – טיפול במכלול הקשרים עם הלקוח בהיבט התהליכי וההתנהגותי.
ניהול ותפעול – מכלול הפעילויות והתהליכים של השירות.
ניהול תשתיות – הסביבה הממוחשבת והמתוקשבת התומכת בשירות.
זהו , לטעמי, הכיוון למחשבה אחרת. באם מדינת ישראל תאמץ את התפיסה הזו במתן השירות לאזרחיה הרי שמרכז הכובד הרגשי של הישראלים יעבור למיקוד במימדים אחרים . יצירת מיקוד באזרח שיפור ברמת השירות הניתן לאזרח ,העברת המסר כי הוא במרכז, יצירת אוירה ציבורית אחרת, אימוץ תהליכי התנהלות מתקדמים, ומתן דגשים ערכיים, יצירת התובנה לכל אדם החי במדינת ישראל כי איכות חייו היא טובה יכולים להוביל להבנה שלא רק המחיר קובע.

 

הצטרפות לקבוצה ב LinkedIn

לקבלת עידכונים סמנו לייק בעמוד הפייסבוק שלי

לפרטים על התוכנית להנדסה וניהול מערכות שירות

 

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s