איזה סניף יעיל יותר?

הנדסה וניהול מערכות שירות מתבססת על שילוב של גישות כמותיות, אכותניות וניהוליות התומכות במשולש השירות הכולל את המרכיבים :
ניהול הלקוחות – טיפול במכלול הקשרים עם הלקוח בהיבט התהליכי וההתנהגותי.
ניהול ותפעול – מכלול הפעילויות והתהליכים של השירות.
ניהול תשתיות – הסביבה הממוחשבת והמתוקשבת התומכת בשירות.
ברצוני להציג את אחת השיטות הכמותיות החשובות התומכות בניהול ותפעול השירות.
ניתוח מעטפת נתונים – DEA, הינה גישה כמותית ניהולית המתבססת על שיטה מתמטית המשמשת להערכת יעילות במספר ממדים של סניפים בארגון.
גישה זו, מאפשרת לארגון לבחון את ביצועי הסניפים שלו, תוך ידיעה מי מהסניפים נמצא בחזית היעילות ומי זקוק לשיפור, והעיקר, מתן המלצות מבוססות לשיפור ביצועים.
המתודולוגיה פותחה על ידי צ'רנס, קופר ורודס (1978). הם הגדירו יעילות כיחס בין סכום משוקלל של התפוקות לעומת סכום משוקלל של התשומות. דהינו, השלב הראשון יהיה הגדרת תפוקות ותשומות הסניף. לאחר מכן , יש צורך לשקלל את התשומות ואת התפוקות לצורך חישוב היעילות. בהקשר לכך, קיימת שאלה המטרידה ארגונים רבים הינה כיצד לשקלל את התשומות ואת התפוקות? בכדי ליצור שקלול הגון מציעה שיטת ה DEA שקלול שבו מבנה המשקולות מחושב באמצעות שיטה מתמטית של חקר ביצועים. חישוב היעילות של כל הסניפים מהווה בסיס השוואה חשוב להנהלת הארגון.
השאלה לגבי יעילות סניף במערך סניפים מטרידה ארגונים רבים למשל: בנקים, רשתות שיווק, רשתות מזון, ועוד . בהיבט כלל ארצי – ממשלתי מיושמת השיטה בחוײל בבתי חולים, אוניברסיטאות ועוד.
יישום שיטה זו תאפשר לארגון ולמנהלי היחידות בארגון הבנה ניהולית על היתרונות והחולשות של היחידות השונות תוך מיקוד בפעולות אותן יש לבצע בכדי לשפר את ביצועי הארגון.

הצטרפות לקבוצה ב LinkedIn 

לקבלת עידכונים סמנו לייק בעמוד הפייסבוק שלי

לפרטים על התוכנית להנדסה וניהול מערכות שירות

 

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s