מעורבות חברתית גם היא במשולש השירות

גל המחאה שעבר עלינו הינו חלק מתופעה בינלאומית המשלבת תחושת נמאסות מהשיטה הנוכחית יחד עם תחושת סולידריות שכבר שנים לא היתה מנת חלקנו. אחד המנועים לגלי המחאה הכלל עולמיים הן הרשתות החברתיות שמתחילות תהליך של שינוי במישורים רבים של חיינו. אחד מתהליכי השינוי הוא האופן שבו מוכנים גם הלקוחות וגם העובדים להזדהות עם החברה בה הם עובדים. דוגמה מפורסמת היתה של חברת פפסיקו,כאשר החברה הכריזה על פרויקט הרענון של פפסי. במסגרת הפרויקט, הקציב המותג לפחות 20 מיליון דולר לתרומות לארגונים מקומיים ולמטרות חברתיות, שהוצעו על ידי הציבור, בתחומים כמו בריאות, תרבות, אמנות, סביבה וחינוך. את ההצעות ציבור הגולשים יכול היה להגיש מדי חודש באתר מיוחד. התקציב הגיע מהחלטה לא לפרסם ברגעי השיא של הסופרבול. חידוש נוסף היה תמיכה מסיבית בפרויקט על ידי שימוש במדיה חברתית. התרומה לקהילה קיימת גם בארץ וחברות רבות נוטלות חלק בכך. אפילו קיים תקן ישראלי למעורבות חברתית המגדיר את התהליכים הניהוליים הנכונים לקיום מעורבות חברתית. מחקרים מוכיחים כי עובדים מזדהים עם חברות המקיימות מעורבות חברתית ומרגישים עקב כך הרגשת משפחתיות. כמובן, שגם ללקוחות הארגון נוח להזדהות עם ארגון חברתי התורם לקהילה ונתפס בתור שכזה ברשתות החברתיות. דהינו, גם מעורבות חברתית מהווה מרכיב חשוב במשולש השירות הכולל את המרכיבים :

ניהול הלקוחות – טיפול במכלול הקשרים עם הלקוח בהיבט התהליכי וההתנהגותי.

ניהול ותפעול – מכלול הפעילויות והתהליכים של השירות .

ניהול תשתיות – הסביבה הממוחשבת והמתוקשבת התומכת בשירות.

אחריות חברתית ותרומה לקהילה מהווים חלק ממרכיב ניהול הלקוחות ושכזה מהווה גם הוא אחד מגורמי ההצלחה בניהול מערכות שירות.

לקבלת עידכונים סמנו לייק בעמוד הפייסבוק שלי

 

 

 

לפרטים על התוכנית להנדסה וניהול מערכות שירות

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s